Profil materskej školy
"Malý svet veľkých objavov"
Súkromná materská škola FELIX je zapísaná do siete škôl a školských zariadení, ktoré majú oprávnenie uskutočňovať výchovu a vzdelávanie podľa zákona č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Základnou filozofiou našej Materskej školy FELIX je vytvoriť príjemné, bezpečné a podnetné miesto, kde sú dieťa – učiteľ – rodič partnermi. Každé dieťa má právo vzdelávať sa podľa svojich individuálnych možností a potrieb.
Hlavným cieľom je vychovať dieťa tvorivé, zodpovedné, tolerantné, schopné otvorenej komunikácie, dieťa, ktoré bude mať zdravé sebavedomie, radosť z učenia a schopnosť nájsť si svoje miesto v spoločnosti.
Materská škola FELIX je otvorená novým prístupom k vzdelávaniu, spolupráci s rodičmi, školskej komunite aj širšiemu svetu.
Máte predbežný záujem o miesto pre vášho škôlkara? Vyplňte, prosím, krátky formulár:
Konštruktivizmus ako základný pilier Materskej školy FELIX
Vychádzame z princípu, že dieťa sa učí cez vlastnú skúsenosť, pokusy, objavy a omyly.
Úlohou učiteľa nie je odovzdávať hotové informácie, ale tvoriť situácie a prostredie, v ktorom dieťa samo skúma, spoznáva, spája a vytvára svoje vlastné porozumenie.Konštruktivistický prístup:
- rešpektuje tempo a jedinečnosť každého dieťaťa,
- rozvíja jeho schopnosť myslieť, skúmať a klásť otázky,
- vedie deti k zmysluplným úlohám v reálnom kontexte,
- podporuje ich samostatnosť, sebavedomie a schopnosť spolupracovať.
Špecifickými cieľmi výchovy a vzdelávania v Materskej školy FELIX sú:
1. Zlepšovať sociálnu aktivitu dieťaťa a napĺňať potrebu sociálneho kontaktu s rovesníkmi i dospelými:
- ranné kruhy – rozhovory o zážitkoch, pocitoch, spoločné piesne a básničky, hry na zoznámenie,
- spoločné hry na dvore a v triede – rozvoj empatie, spolupráce a priateľstva,
- spoločné projekty.
2. Uľahčovať dieťaťu plynulú adaptáciu na inštitucionálne prostredie:
- postupná adaptácia,
- vizuálny plán dňa a ročný kalendár,
- budovanie rituálov.
3. Podporovať vzťah dieťaťa k poznávaniu a učeniu:
- tematické bloky,
- výpravy do lesa, poznávanie rastlín a zvierat, experimenty s prírodnými materiálmi,
- zážitkové učenie – dieťa skúša, objavuje, experimentuje, tvorí vlastné hypotézy.
4. Podporovať rozvoj kompetencií:
- komunikačné: Fonematické uvedomovanie podľa Eľkonina,
- matematické: Hejného metóda – hry s kockami, počítanie prírodných objektov,
- digitálne: zoznamovanie sa s technológiami primerane veku – interaktívne tabule, obrázkové prezentácie,
- sociálne a personálne,
- občianske,
- pracovné: sebaobsluha a zapájanie do jednoduchých domácich prác v triede,
5. Sprostredkovať základy verejnej kultúry a rozvíjať dimenzie školskej spôsobilosti:
- rozprávanie o tradíciách a kultúrnych zvykoch,
- účasť na spoločenských akciách Materskej školy FELIX (oslavy, vystúpenia, projekty s rodičmi),
- nácvik základných školských zručností – kreslenie, grafomotorika, základné matematické operácie, orientácia v priestore a čase,
- rozvoj pozornosti, pamäte a schopnosti dokončiť úlohu.
Kľúčové kompetencie detí, ktoré chceme rozvíjať v Materskej škole FELIX:
Deti, ktoré sú:
- Dobré – čestné, morálne, charakterné správanie, empatia a schopnosť rešpektovať druhého.
- Múdre – vedomosti, tvorivosť, schopnosť klásť otázky a hľadať riešenia.
- Aktívne – samostatnosť, pracovitosť, iniciatíva a odvaha skúšať nové veci.
- Šťastné – vyrovnanosť, emocionálna pohoda, zdravé sebavedomie a radosť z učenia.
Rodičia a spolupráca v Materskej škole FELIX:
Vytvárame priestor na spoluprácu, otvorený dialóg a spoločné zážitky, ktoré posilňujú rodinnú atmosféru našej školy.
Rodičia detí sú súčasťou Materskej školy FELIX, najlepšie poznajú svoje deti a sú kľúčoví pri ich výchove a podpore vzdelávania. Preto je dôležitá jednota postojov materskej školy a rodiny voči deťom pri zásadných otázkach výchovy a vzdelávania, to je jeden z motívov na organizovanie akcií, ktoré podporujú komunitný život spoločenstva Materskej školy FELIX.
Vo Felixe už 12 rokov rešpektujeme jedinečnosť detí – podporujeme ich zvedavosť, tvorivosť a radosť z učenia. U nás sa učia vlastným tempom, skúmajú svet a rozvíjajú:
- matematické myslenie
- slovnú zásobu a predčitateľské zručnosti
- vzťah k prírode i k druhým
- emocionálnu inteligenciu a sebadôveru
- Učíme pre život
Deti získavajú vedomosti a učia sa ich používať v každodenných situáciách. Pripravujeme ich na svet, ktorý ešte len príde, a rozvíjame schopnosti zvládnuť akúkoľvek výzvu.
- Kvalitná predškolská príprava
Pracujeme s metódou Hejného matematiky, jazykovými a pohybovými aktivitami. Rozvíjame matematické, rečové a motorické zručnosti v súlade s vývinom detí.
- Rozvoj jazyka a komunikácie
Budujeme predčitateľské schopnosti a slovnú zásobu. Multikultúrna výchova s angličtinou a spoznávaním sveta.
- Formujeme osobnosť – sebadôvera, emócie, vzťahy
Pomáhame deťom rozvíjať zdravé sebavedomie a emocionálnu inteligenciu. Program Emocionálny kompas podporuje zvládanie emócií a budovanie priateľstiev.
- Individuálny prístup a rešpektujúce prostredie
Každé dieťa je pre nás jedinečné, rešpektujeme jeho tempo a potreby. Rozvíjame empatiu a vzťahy založené na rešpekte.
- Podporujeme zvedavosť, tvorivosť a slobodu učenia
Deti objavujú, skúmajú a učia sa vlastným tempom. Podporujeme zodpovednosť, samostatnosť a rozhodovanie.
- Učenie v kontakte s prírodou
Pobyt vonku, permakultúrna záhradka a environmentálne projekty. Učíme deti úcte k prírode a trvalej udržateľnosti.
- Budujeme komunitu
Spolupracujeme s rodičmi – škôlka a rodina kráčajú spolu.
